Mivel a legtöbben az Instagramot használjátok, ezért ez a poszt, kifejezetten az Istagram felületére koncentrál.
A második hetében vagyunk a 8 hetes Konmari rendrakás kihívásnak. A tapasztalataim bizonyítják, hogy a rendrakás felér egy kiméletes terápiával és egy nagyon kimerítő tréninggel. Letisztul benned, hogy mi zajlik éppen körülötted, benned. Kitisztul, hogy mire van szükséged és mire nincs. Sok AHA és HŰHA élmény következtében eszedbe jutnak dolgok, inspirálódsz és egy kis szerencsével képes vagy elengedni és letenni pár már kinőtt vágyat és célt.
Így tegyél rendet a közösségi média oldalaidon
1. lépés – Az elhatározás
Határozd el, hogy megtisztítod a profilod. Érezd át, írd le, hogy milyen profilt szeretnél. Milyen követőek? Milyen emberek posztjait szeretnéd látni a hírfolyamodban, amikor megnyitot az alkalmazást? Miért? Milyen érzést váltanak ki belőled?
Írd le ezeket egy nagy A4-es lapra, ha teheted színes filccel. Rajzolhatsz is köré, nyomtathatsz hozzá képeket, posztokat.
2. lépés – a kívánt hatás
A közösségi oldalad kitakarítása inspiráltabbá tesz, könnyebbé teszi tervezést, a versenytásakkal és partnerekkel való együttműködést arról nem is beszélve, hogy a közösséged és a mutatóid is relevánsabbak lesznek, ha csak valódi követőid vannak.
Fogalmazd meg milyen hatást szeretnél elérni a közösségi oldallal? Kezd azzal, mit szeretnél érezdni amikor végignézel a felületen!
3. lépés – a szükségtelen kidobása
Marikondó módszerében nagyon fontos elem, hogy először megállapítjuk mire NINCS szükségünk. Mi az, ami már nem szolgálja az igényünket. Mi is ezzel fogunk kezdeni.
Amikor végig mész a negyedik lépésben található kategóriákon, akkor kérlek addig ne lépj tovább amíg le nem írtad mi az, ami miatt nincs már szükséged arra, amit kidobsz. Ne aggódj mutatok majd egy példát. Amikor felírtad, akkor írd egyből mellé, hogy mire van helyette szükséged. Így jobban megismered, felismered hogy milyen felületet szeretnél magadnak – és a közösségednek – teremteni.
4. lépés – takarításra fel
A tisztogatást a következő sorrendben tedd meg:
- Mentések
- Követett profilok
- Követők
- Saját posztok
A mentett posztok
A mentett posztokat azért mentetted mert, mert inspiráltak, kiváltottak belőled valamit. Lehet, hogy szeretettél volna hasonló posztot készíteni, lehet kommentelni szerettél volna rá vagy olyan motiváló volt, hogy időről időre visszajársz hozzá. Bárhogy is legyen mivel a céljaink és mi is formálódunk érdemes ezt a gondolatot felülvizsgálni.
Kérdezd meg magadtól, hogy az adott poszt még mindig értékes-e számodra? Ha nem, akkor írd le miért nem?
Saját példa:
Ezt a képet azért mentettem el, mert nagyon kifejezte számomra a kreativitást, a természettel való közösséged, az alkotásra szánt időt. A helyzet az, hogy nincs helye ezen a profilon a mentettek között, mert kizökkent. Elbúcsúztam tőle.
Májusban mentettem a tölcsér-kampány kellős közepén ezt a posztot, ami a mai napon nagyon szeretek és akkor éreztem a húzást, hogy hasonlóan szemléletes posztokat készítsek. A helyzet az, hogy a mai stílusom és témáim távol állnak ettől. A klasszikus értékesítés helyett az érték-alapú, szolgáltatásmarketing a fókuszom középpontja és azt akarom, hogy a közösségem számára is ez legyen a fontos. Aki Mekiként szeretne értékesíteni, megfogja találni a saját törzsét az Instán.
Követett profilok
A bekövetett profilokkal mindig óvatosan kell bánni. Leginkább azért, mert ha mindenkit bekövetsz akkor nincsenek valódi kapcsolataid. Ha viszont van 6000 követőd, te meg csak 47 embert követsz… nos, jégkirálynő könnyen azt érezhetik, hogy magasra tetted a lécet és te csak egy valamiért vagy itt. Uralkodni.
Bárkiket és bármiért követtél be az elmúlt 3-4 hónapban itt az ideje újraértékelni ezeket a kapcsolatokat.
- Van olyan, aki nem is rémlik? Nézd meg a profilját!
- Értékes tartalmat ad?Örülsz, hogy újra felfedezted? Kommentelj egyet a legfrissebb posztja alá, hogy az algirutmus is érezze amit Te. Fontos neked az ilyen tartalom.
- Nem is érted miért követted be? Akkor nem fog gondot okozni, hogy kikövesd. Köszönd meg neki amit adott eddig és bátran kövesd ki.
Gina, mi van ha az illető rendszeresen kommentel és kedveli az oldalam? Nem akarom elveszteni.
Na ez egy nagyon jó kérdés. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy a kommentelésen kívül, ő a célcsoportod-e? Ha még nem lépett előrébb a kedvelő/kommentelő szerepből akkor annak oka van. Ha szereti amit csinálsz, de nem a célcsoportodba tartozik, akkor nem fog elmenni csak azért mert te nem követed. Ha pedig a célcsoportodba tartozik, akkor itt az ideje elmélyíteni ezt a kapcsolatot. Direkt üzenetben fűzzétek szorosabbra a kapcsolatot.
Példa:
Nagyon jókat szoktam mosolyogi magamon, amikor végig nézem a követettek listámat. Itt vannak az ilyen profilok, mint a MotiBögre profija. Szeretem ezeket az idézeteket, mert jólesik a lelkemnek. Mégis felírom magamnak, hogy kikövetem az oldalt, mert olyan profilokat szeretnék követni, amitől tanulok és szűkebb, fókuszáltabb témában inspirál, színesebb és gyakrabban posztol.
Személyes barátok profilja
Időről időre beleesem én is abba a hibába, hogy próbálom az ismerőseimet az üzleti profilommal követni, hiszen ez az a profil, amire hetente többször felnézek. A magán profilomat mostanában kéthetente vagy ritkábban látogatom. Igen ám, de a barátok nem üzletfelek, nem potenciális ügyfelek. Ugyanakkor, ha akarják követni a személyes profiljukkal a tevékenységed, akkor nem fognak haragudni, ha nem követed őket ezzel a profillal. Engedd el őket bátran.
Követők
A legmunkásabb és talán a legnehezebb kategória, hiszen keményen küzdünk azzal, hogy növeljük a követőszámot. Bízom benne, hogy a releváns követők számát szeretnéd növelni és erre az érzésre, elhatározásra fogunk építeni.
Az algoritmus a kegyeibe fogad, ha a követőid számához képest az elköteleződés, a követőid aktivitási szintje magas. Ha van egy csomó követőd, de zombiként lézengenek néha csak az oldalad fele az nem jó senkinek. Nekik sem és neked sem.
Hogyan menj végig a követőiden?
Először is nyisd meg destopon az összes olyan profilt, akiről fogalmad sincs kicsoda, mert nem látjkolt, kommentelt szinte soha az oldaladon. Érdemes megnézni azoknak a számát, akiket követ, ha közel azonos a követők számával… tudod mit jelent. Töröld.
Nézd meg mivel foglalkozik, a célcsoportrod tagja lehet-e?
- Ha igen, és szimpatikus az oldala, akkor piszkáld meg egy kicsit. Kommentj, kérdezz tőle akár direkt üzenetben és figyeld meg a következő hetekben történik-e változás. Ha a zombulás nem változik. Bye bye Szása…
- Ha igen, de nem szimpatikus az oldala. A szimpátia fontos eleme a bizalomnak és a kölcsönös együttműködésnek. Mivel ő sem kommunikál veled, gond nélkül elköszönhetsz tőle. No hard feelings.
- Ha nem tartozik a célcsoportodba, akkor lehet versenytárs, egy fellow (partner) vállalkozó akivel támogathatnátok egymást vagy egy eltévedt utazó, akinek tetszett amit csinálsz, de nem annyira, hogy magával ragadja a mély….
A versenytásakat vérmérsékleted szerinted törölheted, elmentheted a nevüket, linkjüket és monitorozhatod milyen mélyen inspirálod őket – ez amúgy elég fárasztó és ha tendenciát mutatsz a hasonló tevékenységre, szerintem csak töröld őket, több bosszúság lesz, mint haszon ebben a tevékenységben.
A lehetséges partner vállalkozók adataid, profiljukat mentsd el és ha a következő három hónapban nem tudtok együttműködni, akkor törlés. Amúgy Karácsony nagyszerű lehetőséged ad tulajdonképpen bármilyen két profil sikeres összeboronálására. Szóval, ez egy hasznos kategória lehet.
Az eltévedt utazókat engedd el.
Saját posztok
Na ez az igazán hardcore arcoknak való, akik tudják mit szeretnének és mit nem. Nem félnek felégedtni maguk mögött a hidat, mert tudják hogy a dzsungelben dzsungeltörvények uralkodnak és csak a legalkalmazkodóbbak maradnak életben.
Félretéve a sztoritelling eszköztárat, nézd meg miket posztoltál az elmúlt 3-4 hónapban? Van olyan, ami fölött eljárt az idő? Van olyan, amit már cikinek érzel designban, uram bocsá’ témában? Képzeld, ilyen mindenkivel előfordul.
Itt van péládul az pandémia idején kijött 4 posztom a SWOT analízisről. Nem önazonos ez a design. Mit tehetek? Nos, mivel a tartalom értékes, sőt újra aktuális, ezért törlöm azokat a posztokat és új külsővel, frissített tartalommal ismét megosztom majd szeptemberben. Voila. Rend. Persze vannak olyan posztok, amik nem teljesítettek jól, abszolút fellángolásból, trendkövetésből születtek, ezekre nem vonatkozik a reinkarnáció.
Promóciós posztok
A posztok között talán a legnagyobb fejtörést a régi workshopok, tanfolyamot, promóciós posztok okozhatják. Mi legyen ezeknek a sorsa? A szakmai javaslatom mindig az, hogy mérlegeld milyen hatást, főként előnyt ad MOST az oldaladhoz ez a poszt?
Könnyen azt gondolhatjuk, hogy ha valaki látja, akkor tudni fogja mivel foglalkozunk, várni fogja a következő alkalmat. A javaslatom az, hogy minden fél évnél régebbi promóciós posztot törölj. Ha volt egy rendezvényed és készítettél róla egy értékelő posztot, ahol megmutatod milyen a hangulat, akkor az a poszt sosem kell majd törölnöd, mert nem az IDŐSZAKRA koncentrál, hanem az élményre, a hangulatra.
Hello évszakok és kellemes ünnepet!
Finom a határ a töltelék posztok és márkaértéket képviselő posztok között, ha erre a két kategóriára gondolunk. Nekem sokszor jut eszembe, hogy “na megint nem volt ötlete”. Miért? Előfordult bizony velem is sokszor, hogy a nyomás miatt valódi cél nélkül kihasználtam azt, hogy ma van a XYZ napja és bumm, letudva a napi posztolás. Kínos.
Gondold végig, hogy ezeknek a posztoknak mekkora értéke van valóban? Miért rakod ki őket? Mit ad? És ha ritkábban posztolsz és egy kis legörgetés után több ilyen posztot látok, mit fogok én gondolni ezekről a posztokról?
Ps.: Egy jó képpel, egy frappáns szöveggel vagy aktivitásra invitáló tartalommal van értelme ezeknek a posztoknak. Azonban az időszerűségük, lehet akkor is lejár. Gondold jól végig.
Kellemes takarítást kívánok!